“Alle bedrijven weten wat ze doen.”

“Sommige bedrijven weten hoe ze het doen.”

“Maar slechts enkele bedrijven weten waarom ze doen wat ze doen.”

Dit is waarom wij doen wat wij doen.

Win-Win-Win

De insteek van ons concept is dat alle betrokkenen van een deal voordeel hebben aan deze deal. Bij Qusito geloven wij in een wereld waar de consumenten en bedrijven in balans zijn met elkaar. Dat doel willen wij verwezenlijken door de consument de mogelijkheid te geven aankopen te doen met hoeveelheidskorting. Bedrijven kennen dit principe al heel lang en werken er altijd al mee.

Het voordeel voor de consument

Consumenten doen als groep hun droomaankopen. Hierdoor krijgt de consument een flinke korting bij aanschaf. Qusito verbindt de consumenten die op zoek zijn naar dezelfde producten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan producten zoals een keuken, badkamer, auto of zwembad. Nu koopt de consument deze producten afzonderlijk van de groep en dat is zonde vinden wij!

Ook bedrijven krijgen voordeel

Het grote voordeel voor een bedrijf is dat Qusito een grote groep klanten naar het bedrijf brengt. Hier hoeven ze zelf niets voor te doen. Daarnaast besteden bedrijven vaak veel budget aan marketingdoeleinden. Hiervan is de vraag altijd maar wat en hoeveel het oplevert voor het bedrijf, iets wat volgens ons moeilijk te meten is en dus niet transparant.

Bij Qusito is dit wel transparant omdat je als bedrijf pas commissie betaald over de geleverde klanten wanneer deze ook bij jouw bedrijf het goed hebben gekocht! Dit heeft natuurlijk weer een positief effect op je cashflow.
Wij zijn ervan overtuigd dat een bedrijf wat kan delen een bedrijf is wat ook kan vermenigvuldigen.

Het voordeel van Qusito

Het zit in ons DNA om mensen met elkaar te verbinden en behoeften van meerdere partijen te vervullen. Zeker als deze personen écht wat voor elkaar kunnen betekenen. 
Vóór het ontstaan van Qusito gebeurde dit nog op kleine schaal. Door het oprichten van Qusito hebben wij als ondernemers nu de mogelijkheid om dit vanuit onze passie op grote schaal te doen.

Wij krijgen er namelijk energie van om verbinding te maken tussen vraag en aanbod op een innovatieve, laagdrempelige en digitale manier. Hierdoor maken we de wereld een stukje mooier en makkelijker voor ons allemaal.

Wij zijn primair van toegevoegde waarde voor de consument en het bedrijf waarmee de deal is opgezet. Daarna worden wij pas beloond voor het grote inkoopvoordeel van de consumenten en grote afzetmogelijkheden voor leveranciers. Door dit op een slimme, zakelijke maar rechtvaardige manier aan te pakken creëren wij een absolute win-win-win situatie voor alle partijen.

Wie niet kan delen, kan ook niet vermenigvuldigen

Het avontuur van Qusito

Wat 3 jaar geleden in 2017, toen Mitchel nog bezig was aan zijn opleiding commerciële

economie, als idee begonnen is in 2020 werkelijkheid geworden!

Omdat een succesvol Qusito een online platform moest worden en Mitchel geen verstand

heeft van computers. Heeft Mitchel contact gezocht met Jules. Samen hebben wij jaren bij

elkaar op de opleiding gezeten tijdens het middelbaar. Mitchel wist van toen nog dat Jules

erg handig was met het maken en bouwen van websites, automatiseringsplatformen en

programma’s.

Een halfjaar later in 2018, hebben wij (Jules en Mitchel) samen gezeten om het idee en de

mogelijkheden ervan te bespreken met elkaar. Destijds bleef het bij een brainstormsessie

waarbij we tegen zaken aan liepen waardoor het idee te complex zou worden. Vanaf dit

moment werd het stil, geen van ons beide deed er nog tijd of moeite in steken.

In de zomer van 2019 zijn wij beiden afgestudeerd. Jules is afgestudeerd software engineer

en Mitchel is afgestudeerd commercieel manager. In deze tijd hadden we geen contact met

elkaar.

Daarnaast is Mitchel afgestudeerd bij een bedrijf waar startende ondernemers de klanten

waren. Dit zorgde ervoor dat het toch weer begon te kriebelen. Het idee bleef maar spoken

in het hoofd van Mitchel en de potentie was enorm. Na er met verschillende mensen in zijn

omgeving over te hebben gesproken heeft Mitchel in maart 2020 opnieuw contact

opgenomen met Jules met de vraag of Jules nog een keer wilde brainstormen over het idee.

Deze brainstormsessie bleek de start van wat vandaag Qusito is. Het lukte ons om de

grootste obstakels van 2018 nu wel te tackelen. Nadat we het concept klaar hadden staan

moest er 3 maanden later een naam bedacht worden en de inschrijving bij de kvk voltooid

worden. Zo werd Qusito geboren! Qusito staat voor: Quantity, cUStomer, Indivdual,

TOgether

Vanaf maart zijn Jules en Mitchel aan de slag gegaan met uitrol van Qusito. Jules is aan de

slag gegaan met het leggen van een goede basis van alle systemen waarmee wordt gewerkt

bij Qusito. Mitchel is bezig geweest om in kaart te brengen wat er allemaal mogelijk is met

de sociale media kanalen. Hier wil Qusito het maximale uithalen.


Samen hebben Mitchel en Jules de strategie voor Qusito bepaald. Hierin zijn alle kleine

stapjes die nodig zijn om Qusito een succes te maken, opgenomen. Heel veel kleine stapjes

en obstakels later, is Qusito klaar om te gaan knallen voor jou!