“Alle bedrijven weten wat ze doen”
“Sommige bedrijven weten hoe ze het doen”
“Slechts enkele bedrijven weten waarom ze doen wat ze doen”
Mitchel had al enige tijd het idee om de krachten van consumenten te bundelen zodat ook zij, zoals bedrijven, gebruik konden maken van hoeveelheidskorting
Het was al vrij snel duidelijk dat het een online platform moest gaan worden. Dit betekende dus dat technische kennis in huis moest worden gehaald.
Gelukkig was dit makkelijk op te lossen met Jules, een klasgenoot op de middelbare school van Mitchel.
Nadat Mitchel en Jules kort over het idee hadden gesproken werd het tijd om te brainstormen. Het resultaat: Er waren verschillende obstakels die het idee te complex maakte om te realiseren.
Vanaf dat moment werd het stil.
In de zomer van 2019 studeerden zowel Mitchel en Jules af, respectievelijk als commercieel manager en software engineer.
Mitchel is afgestuurd bij een bedrijf waar startende ondernemers klanten waren. Dit zorgde ervoor dat het toch weer begon te kriebelen.
Het idee bleef maar rondspoken in het hoofd van Mitchel en de potentie bleef maar groeien.
Het idee bleef zich maar verder ontwikkelen bij Mitchel waardoor de vraag ontstond of de obstakels die voorheen waren vastgesteld, wellicht tóch te overwinnen zijn. Mitchel nam opnieuw contact op met Jules om te brainstormen of het idee.
3 maanden later was het zo ver: Qusito was geboren!
Qusito staat voor Quantity, cUSstomer, Individual, TOgether.
Jules was al volop bezig met de ontwikkelingen en het aanleggen van een goede basis van alle systemen waarmee wordt gewerkt bij Qusito.
Mitchel is begonnen met het in kaart brengen van wat er allemaal mogelijk is met de Social media kanalen die ingezet worden.
Mitchel en Jules hebben samen de strategie voor Qusito bepaald. Hierin zijn alle kleine stapjes die nodig zijn om Qusito een succes te maken, opgenomen.
Heel veel kleine stapjes en obstakels later, is Qusito klaar om te gaan knallen voor jou!
Mijn naam is Mitchel Weekers en ik ben medeoprichter van Qusito. Vanaf kleins af aan is het altijd een droom geweest om een eigen bedrijf te starten. Het gevolg hiervan was dat ik gedurende mijn jeugd en studie altijd op zoek was naar zaken die anders of beter konden of producten of diensten die ik zelf in mijn leven miste.
Op een dag dat ik in de ochtend richting school reed viel mij het idee van Qusito opeens binnen. Vanaf dat moment heb ik het nooit meer losgelaten. Gedurende de tijd vielen er steeds meer ‘’kwartjes’’ voor mij. Later bleken dit verbeteringen of aanpassingen die nodig waren om Qusito te maken wat het vandaag is.
Mijn rol bij Qusito focust zich vooral op de marketing en sales in de breedste zin van het woord. Samen met Jules ben ik ook verantwoordelijk voor de koers die we bij Qusito varen.
In mijn vrije tijd breng ik veel door met vrienden. Dit is voor mij een uitlaatklep waar ik altijd op terug kan vallen, zeker op de momenten dat het allemaal even wat minder gaat. Daarnaast ben ik ook veel bezig met persoonlijke ontwikkeling. Ik vind het belangrijk voor mezelf om steeds beter te weten wie ik zelf ben. Die kennis over mezelf wil ik altijd gebruiken om in de toekomst een vollediger mens te zijn voor mijn naaste omgeving. En om ondernemer te worden die past bij de tijd waarin we momenteel zitten en waar we naartoe gaan.
Ik ben Jules Kreutzer, samen met Mitchel oprichter van Qusito. Ik ben de techneut die ervoor zorgt dat jij jouw volgende droomaankoop kunt doen. Ik ben afgestudeerd als software engineer en ik zorg bij Qusito voor de ontwikkeling van onze systemen die er onder andere voor zorgen dat jij jouw cashback uitbetaald krijgt.
Toen Mitchel zijn pitch hield, over het idee wat inmiddels is uitgegroeid tot Qusito, was ik direct verkocht. Het is welbekend dat bedrijven vaak korting krijgen op grotere aankopen. Denk bijvoorbeeld aan een transportbedrijf: doordat het bedrijf meerdere vrachtauto’s in één keer aanschaft, zal de hoeveelheidskorting hoger zijn dan wanneer er maar één vrachtauto aangeschaft zou worden.
In Qusito zie ik een platform wat ervoor zorgt dat consumenten hun droomaankoop voordeliger kunnen doen. Dit komt doordat Qusito de consumenten samenbrengt waardoor ze kunnen genieten van de hoeveelheidskorting, zoals dit voor bedrijven al lange tijd “de standaard” is.
Mijn vrije tijd breng ik vaak door met vrienden samen met een speciaalbiertje. Ik maak er een sport van om zoveel mogelijk verschillende speciaalbiertjes te proberen (misschien is er in de toekomst wel een Qusito speciaalbiertje). Naast deze hobby kan ik mij ook prima amuseren in mijn vrije tijd met het spelen van (simulatie) games.