Je loopt korting mis! Je hebt het vast wel eens meegemaakt. Je doet een aankoop van een paar duizend euro en achteraf heb je het gevoel dat je misschien wel te veel betaald hebt.
Met andere woorden: je bent ervan overtuigd dat je niet voldoende korting hebt gekregen. Qusito snapt als geen ander dat je hier enorm van baalt. De basisprincipes van Qusito zijn gebaseerd op het verbinden van de consumenten aan een zogenoemde ‘kwantumkorting’.
Nog nooit van kwantumkorting gehoord? Of toch wel? Hieronder vind je de vier bekendste voorbeelden van kwantumkorting voor consumenten.
United Consumers
Bij United Consumers hebben consumenten de mogelijkheid om verschillende diensten te kopen met een hogere korting dan ‘’normaal’’. Deelnemers van UnitedConsumers besparen zo tientallen euro’s per jaar op hun autoverzekering, zorgverzekering, energie, mobiele abonnement en brandstof.
United Consumers heeft hiervoor afspraken gemaakt met de leveranciers van deze diensten. Als je als consument ervoor kiest om alle diensten in te kopen via United Consumers, heb je de mogelijkheid om tot honderden euro’s per jaar te besparen.
Dit is een mooi voorbeeld van hoe consumentenkracht werkt.
10-Rittenkaart
De 10-rittenkaart is misschien wel het meest tastbare voorbeeld van kwantumkorting voor consumenten. In het dagelijkse leven maak je er in deze moderne tijd misschien niet zoveel meer gebruik van, maar op vakantie in het buitenland kom je deze kaarten nog steeds in alle soorten en maten tegen.
Je kent het wel, je wil de omgeving van je vakantiebestemming ontdekken, en de meest gangbare manier om dit te doen is met het lokale openbaar vervoer. Hiervoor moet je een kaartje kopen, waarbij je kan kiezen voor een kaartje voor één dag of voor een hele week. Een kaartje kopen waar je de hele week van op reis kan heeft twee voordelen: je kan nog meer prachtige plekjes uit de omgeving ontdekken én de prijs per rit is goedkoper voor jou!
De Klantenkaart
Vrijwel iedereen heeft zijn of haar portemonnee er wel vol mee zitten, klantenkaarten!
Niet alleen een fysieke klantenkaart, maar ook online klantenkaarten zijn
tegenwoordig niet meer weg te denken. De manier waarop jij jouw klantenkaart gebruikt is voor de uitgever een waardevolle bron van informatie om jou te voorzien in gepersonaliseerde aanbiedingen.
Deze wordt vaak gebruikt voor data om gepersonaliseerde aanbiedingen te doen.
Vaak krijg je dan een aanbieding op de producten die jij veel koopt. Dit is dus ook kwantumkorting voor jou als consument, alleen telt de uitgever van de klantenkaart de aankopen over een langere periode bij elkaar op.
Frisdrankvoordeel.nl
Frisdrank wordt enorm veel door ons gedronken. Dankzij frisdrankvoordeel.nl kun jij als consument allerlei verschillende soorten frisdrank kopen tegen een hele scherpe prijs.
Deze organisatie gebruikt ook de kracht/totaal volumes van de consument om groot in te kopen zodat de consumentenprijs lager ligt. Een goed voorbeeld waarbij alle deelnemers binnen een deal er beter van worden!